بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم Hidup tak selalunya indah, tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan
Keep love in your heart. A life without it is like a sunless garden when the flowers are dead.

Wednesday, 4 January 2012

Kisah kecilku


Assalamualaikum sahabat blog yg sgt kusayang..
Hurmm..Cantik tak gambar animasi kat atas tu? Cantikkan...Dulu masa kecik-kecik saya suka baca buku yang berkisarkan puteri. Cerita kartun yang paling saya minat masa kecik ialah Tombalina, Cindarella dan Puteri Beradu. Cerita-cerita tu kadang-kadang buat saya terbang ke awan. Mana taknya, kalau main dengan sahabat kecilku dulu, semua berebut nak jadi puteri. Kalau semua nak jadi puteri, tak adalah yang nak jadi mak puteri. Hehe.

Itu cerita semasa kecilku. Sekarang ni dah besar. Umurpun dah 22 (2012). Masih lagi nak jadi puteri sama macam kecik dulu ke? hehe. Sekarang ni saya dah tak nak jadi puteri. Saya kalau mampu nak jadi bidadari dunia pula. Layak ke saya ni? InsyaAllah, walaupun tidak sempurna dimata orang lain, tetapi cukuplah sekadar pelengkap kesempurnaan suamiku nanti. Semua wanita merupakan bidadari kepada suami mereka. Suka tak wanita-wanita di luar sana kalau saya kata kita bidadari dunia? Hurmm, cuma untuk menjadi bidadari yang sempurna di mata Allah dan manusia sendiri, kita perlulah berusaha untuk mempertingkatkan kualiti kita sebagai wanita.

Sempurna memang hanya milik Allah yang abadi. Sempurna Allah jauh berbeza dengan sempurnanya manusia. Sempurna Allah tidak ternilai dengan apa yang ada di langit dan dibumi. Hanya dia Tuhan yang kuasa miliki segala kesempurnaan. Sempurna manusia pula adalah sempurna dalam kelemahan. Maksud saya tidak sempurna secara keseluruhan. Namun, jika kita mampu miliki akhlak dan akidah yang baik dan hati yang ikhlas, turuti perintah Allah, insyaAllah kita sudah dianggap sempurna.

Hurmm, Jadi buat kaum wanita khususnya, jom kita sama-sama menjadi bidadari dunia yang berkualiti dan beridentiti, baik pada ibu bapa, keluarga, suami (bagi yang berstatus puan) dan juga sahabat-sahabat kita. Yang paling penting, persiapkan diri kita menjadi tamu Allah yang terbaik disana kelak. InsyaAllah...Amin..=)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...