بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم Hidup tak selalunya indah, tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan
Keep love in your heart. A life without it is like a sunless garden when the flowers are dead.

Wednesday, 15 November 2017

Standing Quotes


STAND FOR WHAT IS RIGHT
even if it means standing alone.

You can't cross the sea merely by standing and staring at water.

Integrity is
doing the right thing even if nobody is watching.

Stop allowing other people to dilute or poison your day with their 
words or opinions.
STAND STRONG
in the truth of your beauty and journey
through your day without attachment to the validation of others.

Dream High Quotes


Don't give up on dreams.
Because dreams are not only for the talented, but for
those who dreams.

It doesn't matter how slow you go, as long as you don't stop
doing it.

AIM HIGH
DREAM HIGH

Sometimes, life is about risking everything for a dream no one can see.
But you.

Dream high, beyond the sky; no matter wings so small
keep vision bright; just dare to learn, 
for you are born to fly.



SEKSANYA NERAKA!- USTAZ MUHD WADI ANNUAR AYUB

Jangan Putus Asa, Kita Masih Punya Allah.. ᴴᴰ | Habib Ali Zaenal Abidin ...

Bersabarlah, Yang Allah Simpan Lebih Baik ᴴᴰ | Habib Ali Zaenal Abidin A...

Khalish and Ice-Cream






LOVE YOU SO MUCH MY SON ;)


Tuesday, 14 November 2017

Forum Pendidikan Masa Kini - Ust Abdullah Khairi, Ust Haslin Bollywood, ...

Captain Muhammad Khalish Rayyan


Ehem-ehem...anak ibu pakai baju baru ye.
Handsome sayang ibu pakai baju warna merah. Abi cakap raya aidilfitri 2018 
nanti nak buat tema warna merah. InsyaAllah. 
Suka la tu Abi, tengok anak lelaki dia pakai baju merah.






Gambar kabur. Sebab Khalish bergerak. 
Gambar ni ibu ambil sebagai kenangan untuk anak ibu. :)
Semoga jadi hamba Allah yang soleh sayang.
Dan semoga jadi anak yang paling baik untuk ibu dan abi.
Aminnnn....





Friday, 10 November 2017

Pray For Syria


Assalamualaikum to all the visitors.
If you see this message, I am begging you to pray for 
our families in Syria.
They need our help. If you can't give foods or money to them,
they really hope for you du'a.

Du'a is very power. I hope Allah will hear to our du'a
and Allah will help all the muslims in Syria.
They need our support.
They really need it.

Please all the lover. Pray for them. 

"Allah, give peace for all muslims in Syria."

Sabar


Sabar kalau hanya disebut sangatlah senang. 
Namun sabar sebenarnya memerlukan usaha.
Usaha memujuk hati supaya bertenang dan menerima dengan hati yang lapang,
yakni ikhlas.

Setiap ujian yang Allah timpakan ke atas kita sama ada kecil atau besar
pasti ada hikmah. Kebaikan disebaliknya.
Yang pasti, untuk menguatkan fizikal dan mental seseorang.

Yakinlah, Allah tidak akan menguji seseorang diluar kemampuan mereka.
Mungkin kita akan berkata kenapa kita yang ditimpakan ujian sebegini.
Jangan. Jangan mengeluh.
Kita special sebenarnya kerana kita mampu lalui
apa yang tidak mampu dilalui oleh orang lain.

Tidakkah beruntung sekali kita kerana Allah memandang kita
dan memilih kita untuk diberikan ujian.
Maka syukur. Kerana orang lain mungkin tidak sekuat kita. :)



Tafsir Surah AL-FATIHAH




Halaqah 2017 Eps 5 - mati sediakah kita

Wednesday, 8 November 2017

30-09-2017 Dr Danial Zainal Abidin || Peristiwa Kiamat Semakin Hampir

Seoul Garden (Family outing)


Makan dekat Seoul Garden ni favourite suami la. 
Daku tak minat sangat makanan luar sebelum-sebelum ni. Tapi
bila dah berjodoh dengan suami yang suka rasa masakan luar contohnya makanan korea
seperti Kimchi, maka dengan itu lama kelamaan seleraku juga berubah. Hehe.
Daku semakin suka Kimchi dan etc. dan daku masih suka ulam budu. :)

Gambar ni diambil pada 6 November 2017 (Isnin)
Semoga menjadi kenangan buat kita berdua kekasihku. Chewah. Hakzhakz.



Kalau tengok camera ni dah kira bertuah la daku sempat menyenap.
Sebabnya suamiku ni memang susah nak tengok camera.
Sekarang dapat pulak dekat anak lelaki dia. :)









Fitnah Instagram Ustaz Don Daniyal Terbaru 2017 Kuliah

Khalish eating ice-cream (Khalish turn 8 months)


Syeeedapnyaaaa...
Ibu belikan dua ice-cream. Satu untuk abi dan satu untuk ibu.
Tapi bila kami makan, anak ibu nyup nyup lidah. Macam berminat je dengan
ice-cream kit kat abi. Hikhik.
Abi bagi sikit Khalish makan. Bukan main suka lagi dapat makan.
Tapi sikit sajalah. Nanti sakit perut macam mana? ;)

WE LOVE YOU.












Khalish memanjat


Amboi sekarang anak ibu...Bukan main lagi ye. 
Berani dah bangun sendiri. Ibu tak tolongpun anak ibu bangun.
Khalish pegang pada kerusi dan berusaha untuk bangun sendiri. Itu ibu suka.
Ada semangat dan usaha untuk bangun tanpa bantuan. Hehehe.
Ibu harap bila Khalish besar nanti, anak ibu akan jadi seorang yang berani,
rajin usaha dan boleh berdiri di kaki sendiri. Tidak terlalu mengharapkan
bantuan dari orang lain. :) 















Gigit Dengan Gigi Geraham-Ustaz Don

Siapa Kata Mesti Kongsi Semua Benda ? | Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

Siapa Kata Mesti Kongsi Semua Benda ? | Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

Monday, 9 October 2017

War Quotes


Sometimes, we need to lose the small battles to win the war.

Appear weak when you are strong
and strong when you are weak.

Know your opponent and you will never lose
Know yourself and you will always win.

A bad peace is even worse than war.

Peace is not absence of war, but the presence of justice.

Laws are silent in time of war.

THE TRUE SOLDIER
lights not because what is in front of him
but because he loves what is behind him.

Sources: Mr.Google

Status Quotes


I stopped explaining myself when i realized people only
understand from their level of perception.

Promises are the sweetest lies.

I AM GONNA MAKE
the rest of my life
the best of my life.

HOME: where i can look ugly and enjoy it.

Be careful with your words.
Once they said, they can only be forgiven
but not forgotten.

Sometimes you write status not for likes but,
just one person to read it.

While you're busy looking for the perfect person, you will 
probably miss the imperfect person who could make you perfectly happy.

Sources: Mr.Google


Ustaz Abdullah Khairi Lawak - Orang Pompuan Cari Satu Barang Dekat 9 Ked...

Ceramah Paling SEDIH Oktober 2017 Ustazah Norhafizah Musa

Ustaz Abdullah Khairi 2017 HD - Suami Tak Kawin Lain,Kalau Isteri Servis...

Ustaz Abdullah Khairi 2017 HD - Peranan Ibu Bapa Dan Anak

(BARU) Nak Bentuk Isteri Solehah Tak Boleh Guna Kekerasan Bang - Ustaz A...

Malam Pertama Alam Perkahwinan Dan Alam Barzakh Ustaz Abdullah Khairi

Ceramah Terbaru Kisah Firaun Sihat Tidak Sakit Ustaz Abdullah Khairi

Sedih "Nak, Kalau Mak Ada Dosa Dengan Kamu, Maafkan Mak" Ustaz Abdullah...

Sedih! Kisah Yahudi Buta Bersama Rasullullah Ustaz Abdullah khairi

Best! Kisah Tentera Islam Mengalahkan Tentera Kafir Dengan Air Ustaz Ab...

Tentera Qasam MENANG Lawan Israel.. Tanda Nak KIAMAT Bang - Ustaz Abdull...

ᴴᴰ Ustaz Abdullah Khairi - Tanda-Tanda Kiamat Sudah Dekat

ᴴᴰ Ustaz Abdullah Khairi - Ciri-Ciri Orang Bertaqwa

ᴴᴰ Ustaz Abdullah Khairi - Kelebihan Istighfar, Selawat & Zikir

9 Kisah Sedekah Luar Biasa - Ustaz Abdullah Khairi MENANGIS TERIAK

Ustaz Abdullah Khairi - Kehebatan Sedekah

Ceramah Ustaz Abdullah Khairi Terbaru - Punca ROH Tersangkut Di Langit

Ustaz Abdullah Khari 2017 - Kisah Malaikat Zabaniyah Yang Sangat MENGGER...

Ustaz Abdullah Khairi 2017 ~ Tiupan SAKARATUL MAUT

Ustaz Dr Abdullah Khairi - Saat Kewafatan Saidina Abu Bakar As-Siddiq

Friday, 6 October 2017

Close Quotes


Stay close to anything that makes you glad
you are alive.

Never close a door that someone still holds a key to.

You can close your eyes to the things you don't want to see
but
you can't close your heart to the things you don't want to feel.

Sometimes, you just have to close your eyes and be
thankful for everything.

Sources: Mr.Google


Welcome Quotes


May you touch dragonflies and stars
dance with the fairies 
and talk to the moon.
May you grow up with 
love and gracious hearts
and people that care.
Welcome to the world little one.
It is been waiting for you.

Welcome to our comfortable, 
happy, sometimes loud, usually messy,
full of love.
HOME.

Every family has a story to tell. Welcome to ours.

Kindness is always fashionable, and always welcome.

Sources: Mr.Google

Help Quotes


You don't need a reason to help people.

Helping one person might not change the whole world,
but it could change the world for one person.

A person has two hands, 
one for helping himself, the other for helping others.

We can't help everyone, but everyone can help someone.

There are two kinds of people in this world:
GIVERS AND TAKERS
The takers may eat better and 
the givers sleep better.

Having someone help you doesn't mean you failed, it just means 
you are not alone.

Sources: Mr.Google

Tuesday, 3 October 2017

Forgotten Quotes


I don't like being ignored and i don't like being forgotten.

The worst feeling is not being lonely, is is being forgotten
by someone you'd never forget.

Some things are better left forgotten.

I have forgotten more than you will ever know.

A beautiful soul is never forgotten.

If we have no peace, it is because we have forgotten that 
we belong to each other.

You may be gone. But you will never be forgotten.

Sources: Mr.Google

Kuliah Tafsir Surah Al-Asr oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Cara mendidik anak


CARA MENDIDIK ANAK

1) Aktifkan otak kanan anak-anak.
---Bila anak tidur-tidur ayam, bisikkan kepada mereka "ibu sayang adik, 
adik anak yang hebat."

2) Marah tapi jangan tengking.
---Usah guna perkataan "jangan, jangan dan jangan." Anak akan kurang cuba
perkara baru.

3) Biarkan mereka bermain.
Contohnya biarkan mereka melukis dan menconteng kertas menggunakan warna,
selain bermain tanah liat dan menggunting kertas.

4) Teknik imaginasi.
Seringkanlah bercerita kepada anak-anak, kemudian minta mereka menyambungkan
cerita. Ini akan membuatkan mereka bercerita sambil berimaginasi.

Ustaz Don 2017 ~ Akhir Zaman Benda Betul Nampak Salah Dan Sebaliknya

Thursday, 28 September 2017

Makanan sunnah


Menjaga pemakanan kita adalah sangat penting bagi memastikan kesihatan
tubuh badan selain menjaga organ utama yang paling penting iaitu otak.
Allah berfirman dalam Al-Quran,

"Wahai orang-orang yang beriman! makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal)
yang telah kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul
kamu hanya beribadat kepadaNya." (Al-Baqarah:172)

Rasulullah (s.a.w) juga bersabda, "sesungguhnya kamu mempunyai tanggungjawab
untuk menunaikan hak terhadap tubuh badan kamu."
-- Hadis riwayat Bukhari

Antara makanan sunnah termasuklah:

1) Madu

2) Kurma

3) Buah Tin

4) Minyak zaitun

5) Habatus sauda

6) Susu kambing





Selawat ke atas Rasulullah (s.a.w)-Kekasih Allah.

Picture's sources: Internet

Sabda Rasulullah (s.a.w), "Barangsiapa yang berselawat ke atas ku sekali, nescaya Allah akan
turunkan rahmat ke atasnya 10 kali ganda." (HR Muslim)


Sifat Rasulullah (s.a.w)


Pada diri Rasulullah (s.a.w) terdapat teladan yang patutnya kita ikuti.
Baik kita ingin menjadi hamba Allah yang soleh/solehah, suami yang soleh,
ketua yang baik dan adil, jiran yang bertanggungjawab, bahkan menjadi 
pentadbir negara yang cemerlang dan terbilang.
Ikutilah sifat baginda  Kerana untuk menjadi insan berjaya dunia akhirat, bagindalah rujukannya.

Antara sifat Rasulullah adalah:

1) Siddiq

Siddiq bermakna JUJUR. Kita sepatutnya memiliki sifat jujur dalam
setiap perbuatan dan ucapannya. Jangan menjadi orang-orang yang gemar menipu
dalam ucapan dan tidak jujur dalam perbuatan.

2) Amanah

Amanah bermakna DIPERCAYAI. Rasulullah (s.a.w) adalah orang yang sangat dipercayai oleh
para keluarga dan sahabat baginda baik zahir mahupun batin. 

3) Tabligh

Tabligh membawa erti MENYAMPAIKAN. Rasulullah meruapakan kekasih Allah yang sentiasa
berjuang dalam menyampaikan wahyu dan risalah Allah (S.W.T). Baginda berjuang habis-habisan
menyampaikan hukum-hukum Allah yang patut manusia ikuti. Rasulullah (s.a.w) juga 
berpesan kepada kita untuk menyampaikan apa sahaja yang telah baginda sampaikan
kepada insan lain.

4) Fathonah

Fathonah bermaksud CERDAS. Dalam menyampaikan risalah Allah, perlu ada kepada setiap individu itu kemampuan, diplomasi dan strategi khusus agar risalah Allah akan diterima
baik oleh manusia. Rasulullah (s.a.w) memiliki kepintaran dalam berhujah memberitahu wahyu serta
bijak dalam menepis hujah orang yang sering membangkang agama. Kepintaran inilah yang telah
mengembangkan islam ke serata dunia.

(BARU) Tanda-Tanda KIAMAT Yang Sangat Mengerikan!!! Ustaz Abdullah Khair...

Ustaz Abdullah Khairi - Keberkatan Dalam Hidup

Ustaz Abdullah Khairi: "Berhibur Bergurau Berpahala" - Surau Al-Huda, Pr...

Ustaz Abdullah Khairi: "Kelebihan Zikrullah" - Surau As-Siddiq, Vista La...

Ustaz Abdullah Khairi - Kehebatan Sedekah

Terbaru~ Tak Kering Gusi! Gabungan Meletop UAK Dan Ustaz Bollywood

Ceramah Terbaru Ustaz Abdullah Khairi Julai 2017 ~ Wah Hensem La Baju Us...

Soal Jawab Agama Bersama Ustaz Azhar Idrus - Ma'had Adda'wah Al-Islamiyyah

Ceramah TERHEBAT Ustaz Kazim Elias vs Dr Izhar Ariff vs Yusuf Azmi PPIM

Tuesday, 26 September 2017

Hukum Isteri Bermasam Muka Dengan Suami - Ustaz Azhar Idrus

Indahnya Nikmat Dunia: Dr Izhar Ariff, Dr Abdullah Khairi, Ust Ghofur- ...

Penyakit "Al-Wahn"

Picture's Source: Mr.Google

Tahukah anda apa itu penyakit Al-Wahn?
Penyakit Al-Wahn merupakan penyakit hati yang sangat merbahaya yakni
penyakit "Cintakan dunia dan takutkan mati."

Di akhir zaman, akan ada ramai individu yang menghidap penyakit ini.
Mereka berlumba-lumba mencari bahkan mengumpul kekayaan dunia sehinggakan 
harta inilah yang mengaburi pancaindera mata dan mata hati mereka.
Masa lebih banyak digunakan untuk dunia semata dan tidak digunakan untuk mengumpul
saham akhirat. 

Paling menyedihkan, mereka rela menggadaikan keimana hanya untuk
kenikmatan dunia yang sementara. Iman tergadai demi mendapatkan harta kekayaan
dalam masa yang singkat. Mereka melampaui batas dan larangan Allah.

Adakah kita mahu dijangkiti penyakit ini? Jika tidak mahu, perbanyakkan amal soleh. Selain
bersyukur di atas nikmat kurniaan yang Allah berikan. Jangan kita hanya mengejar
dunia. Kerana pasti kita tidak akan puas.

Dari Ibnu 'Abbas berkata, Rasulullah (s.a.w) bersabda,
"Seandainya seorang anak Adam diberi dua lembah berisi harta, tentu ia masih menginginkan
lembah yang ketiga. Yang boleh memenuhi perut manusia hanyalah tanah. Allah tentu
akan menerima taubat bagi siapa sahaja yang ingin bertaubat."
(HR Bukhari no.6436)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...